Myslela som, že ma chytí infarkt!

16. 09. 2014
Toto sa mi už dlho nestalo, ale na začiatku som sa normálne bála vyjsť z izby a ako som čítala, tak mi nabehovali zimomriavky. Skrátka ma dostali !
O knihe :
Marseille
V lesoparku za mestom nájdu rozštvrtenú ženu. Kedysi pracovala v cirkuse ako živý terč vrhača nožov. Jej smrť hlboko otrasie dobrým priateľom bývalého kriminálneho inšpektora Toma Stiltona. Spolu s ním odchádza do Francúzska, aby zistili, čo sa skrýva za touto brutálnou vraždou.
Štokholm
Pracovníka Colnej správy nájdu obeseného vo vlastnom dome. Polícia však rýchlo zistí, že ide o fingovanú samovraždu. Prípad dáva do súvislosti so zmiznutím zhabanej zásielky drog, čo sa nachádzala v colnom sklade.
Do vraždy úradníka Colnej správy je nečakane zatiahnutá Olivia Rönningová. Pustí sa do sledovania iných stôp než vyšetrovatelia. Motív vraždy ju privádza do kruhov, kde sa točia veľké peniaze získané z parazitovania na švédskom sociálnom systéme.

Moje pocity:
Povedzme, že človek občas dostane chuť zariskovať. Poznáte to.. Poviete si, risk je zisk a pustíte sa do niečoho čo by vás pred tým ani nenapadlo. Práve toto je môj prípad. Keď mi prišla ponuka z Ikaru napadlo mi, že by som mohla skúsiť niečo iné. Vybrala som si detektívku (niežeby som nemala detektívky rada, milujem ich, no moc ich nečítam) a s obavami som čakala na knihu... Teraz som zaskočená. Príjemne ! Pretože som nečakala, že kniha Tretí hlas bude taká skvelá.

Hneď ako som ju začala čítať som iba vypliešťala oči a nemohla uveriť, že ma to tak chytilo. Od prvej strany sa tam niečo dialo. Mne osobne veľmi sadol štýl písania autorov. Kebyže to nie je napísané na obálke, tak ani neviem, že to písali dvaja autori. Pri čítaní som nenašla ani náznak zmeny, takže buď sú výborne zohratí, alebo jeden diktuje a druhý píše. Podľa mňa majú skvelé nápady a vedia veľmi dobre opísať situáciu. Toto sa mi už dlho nestalo, ale na začiatku som sa normálne bála vyjsť z izby a ako som čítala, tak mi nabehovali zimomriavky. Skrátka ma dostali !

Jediné čo by som vytkla je, že som sa občas strácala v postavách a možno tróóóšičku v deji (ale to bolo v poriadku, len tie postavy..). Postáv bolo v knihe povedala by som veľa a boli zvláštne predstavovaný. Stávalo sa mi, že som musela listovať dozadu aby som našla kde sa postavy spomínali, ale tak ako závažný problém to nevidím.

Kniha Tretí hlas ukrýva zaujímavý príbeh ! Myslím, že toto je v podstate druhý diel, ale prvý som nečítala a nejak som to ani nevnímala, pretože to nejak extra nenadväzovalo.. teda myslím. Páčila sa mi atmosféra v celej knihe a aj postavy boli skvelé. V knihe je veľa odsekov a príbeh čítate pohľadom mnohých postáv. Dá sa v tom vyznať a nepletie sa to, takže pre mňa je to obrovské plus. Každý charakter postavy je iný a keď čítate príbeh napr. z pohľadu zápornej postavy, tak ho vnímate úplne inak. Je to zaujímavé..

Olívia je dobrá postava. Veľmi som si ju obľúbila a chuť prefackať ju som mala asi iba na troch stranách. Vzhľadom k tomu, že kniha má 422 strán to je naozaj minimum. Na tých troch stranách sa správala ako decko, ale inak bola naozaj skvelá. Je veľmi odvážna, tvrdohlavá a rada koná na vlastnú päsť. Je to ideálna policajtka ! Má skvelé myslenie čo sa týka prípadov a často som sa len čudovala a myslela si "fajn uznávam, si dobrá!"

Tom Stilton my prirástol k srdcu. Tak ako aj Olívia aj on si prešiel mnohými vecami.. Je obetavý, odvážny a niekde hlboko vo vnútri samozrejme nebezpečný. Keď treba, tak všetko zariadi. Takisto mu to skvele páli a v prípadoch je jednotka. Bolo zaujímavé čítať príbeh z jeho pohľadu, pretože sa dočítame aj o jeho spomienkach, ktoré niesu príjemné... Mne do príbehu skvelo sadol.

V knihe sa vlastne spomínajú dve základné vraždy. Od nich sa všetko odvíja a navzájom sa spája ako skladačka. Aby dostali vraha, musia vyriešiť drogy a pod.. Myslím, že keby som sa zamyslela akokoľvek, tak koniec by som nečakala. To odhalenie.. skrátka dostalo ma to ! Iba som nechápavo pozerala, že toto nemôže byť pravda ! Celé to bolo úplne iné než to vyzeralo.. Myslela som, že ma chytí infarkt. Doteraz nechápem ako je to možné.. Je to neuveriteľné ! Zapamätajte si, že nič nie je také ako to vyzerá ! Ja knihu Tretí hlas môžem len a len odporúčať !
S čistým svedomím dávam 4,5 hviezdičiek, no aj tak mám nutkanie dať 5 :).