Nebudete sa vedieť odtrhnúť!

04. 01. 2015
Kniha: Syn
Sonny je navonok poslušný väzeň. Odsúdili ho v osemnátich rokoch za dve brutálne vraždy, ktoré nespáchal.

V modernej väznici, z ktorej sa údajne nedá ujsť, slúži ostatným väzňom ako spovedník a dáva im rozhrešenie.

Hlavný inšpektor Šimon Kéfas je policajt zo starej školy. Sonnyho otec bol jeho kolega, kým nespáchal samovraždu. V liste na rozlúčku sa priznal k rozsiahlej korupcii. Sonny ho dovtedy vnímal ako dokonalého človeka, pre Šimona bol blízky priateľ. Ten list však obrátil ich svety naruby. Všetko sa zmení, keď jedna z väzenských spovedí odkryje ďalšie otcovo tajomstvo. Sonny utečie z väzenia a honba za pravdou a spravodlivosťou sa začína.

Už je to celkom dávno, čo som naposledy čítala nejakú detektívku, takže keď sa mi do rúk dostala kniha Syn, veľmi som sa jej potešila. Knihu som začala čítať takmer okamžite na na jej prečítanie mi stačili len tri dni. Takmer vôbec som sa totižto nevedela od nej odtrhnúť.

Meno Jo Nesbo je pre mňa synonymom skvelej zábavy a výborne napísanej detektívky. Od tohto autora som čítala už niekoľko kníh a všetky do jednej boli skvelé. Nesbo skrátka vie ako napísať dobrú kriminálku a hlavne preto, lebo sa s ničím nemazná. Ak mu niektorá postava v deji zavadzia, tak ju proste bez mihnutia oka odstráni a to ešte s veľkou gráciou.

Ak sa začítate do knihy Syn dostanete od nej všetko to, čo má dobrá detektívka obsahovať. Samozrejme za napínavý dej vďačíme najme autorovi, ktorý tají všetky dôležité informácie až do úplne poslednej chvíľky. Čo dáva neuveriteľný priestor na rozvoj čitateľovej fantázie. Je pravda, že som v knihe našla zopár hluchých miest a tiež zopár miest, ktoré ma nebavili, no bolo ich tam ozaj len veľmi máličko a na mňa v konečnom dôsledku pôsobili veľmi uvoľnujúco a oddychovo. Veď aj vďaka nim som vlastne mohla knihu večer s kľudným svedomím odložiť na nočný stolík a neponocovať u nej až do samého rána.

Knihu Syn odporúčam všetkým fanúšikom mrazivého severského krimi, ktorý majú radi tvorbu Jo Nesba, ale aj tvorbu iných severských detektívov.

Zdroj: Luc, fantaztika.eu